Lavazza

Wszystko zaczęło się, kiedy Luigi Lavazza otworzył pierwszy sklep w 1895 roku przy ulicy San Tomasso w Turynie.

Luigi Lavazza wyróżniał się inicjatywą, pomysłowością i pasją, jaką wkładał w pracę. Na nowo odkrył kawę z różnych miejsc, dogłębnie poznał kawowce i studiował sztukę tworzenia mieszanek, aby zaspokoić gusta klientów. Właśnie w taki sposób powstały mieszanki kaw.

Po wizycie w Brazylii był w stanie zobaczyć potencjał swojego napoju w czasach wielkich zmian. Kawa Lavazza, którą pijamy dziś, to wynik jego pracy nad łączeniem ziaren z różnych części świata.

Firma Luigi Lavazza SpA została założona w 1927 roku pod adresem Corso Giulio Cesare 65. Firmę tworzył Luigi Lavazza, jego żona Emilia oraz jego dzieci: Maria, Mario i Giuseppe, zwany Beppe. Stworzyli firmę z kapitałem na poziomie 1,5 miliona lirów. Od samego początku firma bujnie się rozwijała dzięki flocie samochodów i sieci sprzedaży. Miło nam podkreślić zasługi dwóch kobiet, Emilii i Marii, wniesione w rozwój firmy.

To właśnie wtedy Lavazza wprowadziła opakowania typu Pergamin: dwie warstwy papieru, dzięki którym kawa zachowywała swój smak. To pozwalało konsumentom na kupowanie większych ilości mieszanek kawy, które mogły być przechowywane w domu. To był pierwszy krok w stronę opakowań Lavazzy, które spotykamy w dzisiejszych czasach.

W 1947 roku powstało pierwsze logo Lavazzy, zaprojektowane przez operujące w Mediolanie Aerostudio Borghi. Dla „A” w środku nazwy użyto większej czcionki i ten styl pozostał z marką do dziś. Dwa lata później Lavazza opatentowała cylindryczny pojemnik z zamykanym pod ciśnieniem wieczkiem: była to pierwsza puszka Lavazzy na kawę.

Kawa, którą kupujemy dzisiaj, nadal jest pakowana próżniowo. Pakowanie jej w taki sposób sięga roku 1950.

Projekt Tierra, będący najważniejszą inicjatywą w ramach wspierania przez firmę zrównoważonego rozwoju, wystartował w 2004 roku i nadal funkcjonuje. Za sprawą tej ważnej inicjatywy Lavazza stopniowo poprawiała standard życia ponad 3000 rodzin zajmujących się uprawą kawowców w ośmiu krajach, wspomagając wzrost gospodarczy, podnosząc ich warunki bytowe oraz wprowadzając nowe, bardziej zrównoważone oraz zyskowne techniki uprawy ziemi.

Lavazza Qualita Rossa - Kawa mielona (250g) Lavazza Qualita Rossa - Kawa mielona (250g)
Producent: Lavazza
Cena: 14,95 zł (netto: 12,15 zł )
zobacz więcej
Lavazza Suerte - kawa ziarnista (1 kg) Lavazza Suerte - kawa ziarnista (1 kg)
Producent: Lavazza
Cena: 34,95 zł (netto: 28,41 zł )
szt.
zobacz więcej
Lavazza Crema e Gusto Forte - Kawa ziarnista (1 kg) Lavazza Crema e Gusto Forte - Kawa ziarnista (1 kg)
Producent: Lavazza
Cena: 44,95 zł (netto: 36,54 zł )
szt.
zobacz więcej
Lavazza Crema e Gusto Classico - Kawa mielona (4 x 250 g) Lavazza Crema e Gusto Classico - Kawa mielona (4 x 250 g)
Producent: Lavazza
Cena: 44,00 zł (netto: 35,77 zł )
zobacz więcej
  • nowość
Lavazza Crema e Gusto Classico - Kawa ziarnista (1 kg) Lavazza Crema e Gusto Classico - Kawa ziarnista (1 kg)
Producent: Lavazza
Cena: 45,95 zł (netto: 37,36 zł )
szt.
zobacz więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl